Home » Geen categorie » Bloody 40 Halloween Party

Bloody 40 Halloween Party

Ja eindelijk was het 28 oktober zo ver. Mijn verjaardag eindelijk kunnen vieren… Na ziek te zijn geweest op mijn eigen verjaardag heeft deze avond wel een lach op mijn gezicht gebracht.

In de ochtend heb ik wat dingen gedaan zoals wasje draaien en was ophangen en de droge was opvouwen. Toen ik hiermee klaar was heb ik de deur aangepakt met krijtstift die ik bij de Action had gehaald. Deze stiften zijn ideaal om op ramen en krijtbord te schrijven en dan kan je het ook weer eraf vegen en op papier blijft het gewoon zitten en kan je het niet uitvegen.

Manlief en dochterlief gingen nog even snel een boodschapje halen met een paar dingetjes die ik weer was vergeten. En kwamen terug met nog wat Halloween spulletjes. Ieder jaar kopen we een paar dingetjes en zo breiden we steeds meer ons Halloween voorraad uit.

Toen ze terug kwamen even wat gegeten en toen aan de slag. Manlief en Dochterlief gingen versieren, X was lekker bezig op zijn tablet met een enge tekening te maken en ik was de hapjes aan het voorbereiden.

Ik vind het heel erg leuk dit soort dingen uit te werken. We bespreken samen wat we willen gaan doen en ik werk het verder uit, haal de prijzen ( we doen altijd wat opdrachtjes en dan kunnen ze prijzen winnen) en daarna maken we er nog een gezellige tijd van.

Zo ook met de hapjes. Ik zoek wat op of heb eens wat gezien en dat schrijf ik op of onthoud ik ( en dat moet ik niet meer doen met mijn volle hoofd) en dan werk ik het uit.

De “kattenbak” heb ik jaren geleden ook een keer gemaakt en wilde ik dit jaar ook weer doen. Ik heb chocotof uit de papiertjes gehaald en even op een bord in de magnetron gedaan hierna met handschoentjes aan drolletjes van gedraaid even in de koelkast hard laten worden. Havermout in een bak gedaan en de drolletjes er willekeurig ingedaan en klaar.

Hier heb ik een kattenbak nagemaakt…

Uit rode en oranje paprika’s heb ik pompoen gezichtjes eruit gesneden en laten drogen op zijn kop. In de avond heb ik hier de salades voor de toastjes ingedaan en zo gepresenteerd.

Pompoen paprika’s

Met Tortilla wraps heb ik halloween gezichtjes gemaakt. Hiervoor pak je een tortilla wrap en leg deze neer je doet er geraspte kaas overheen. Dan pak je nog een tortilla wrap en hier snijd je het gezichtje uit en deze leg je dan boven op de kaas even in de oven en klaar. Dit kan je zowel warm als koud serveren.

Tortilla wraps in halloween style

Mummie knakworstjes. Dit is een leuke en simpele manier om een hapje te maken. ik heb diepvries bladerdeeg gebruikt. Deze heb ik laten ontdooien. Het bladerdeeg plakje door de midden gesneden en allemaal lijntjes gesneden maar gezorgd dat het aan 1 kant aan elkaar bleef zitten knakworst eropgelegd en rollen maar. Een gekluts eitje eroverheen gesmeerd en even in de oven tot het deeg wat gekleurd is. Dit hapje is ook zowel warm als koud te eten.

Mummie knakworstjes

Onze “Magere Hein”heeft ook weer lekker rondgehangen. We hadden veel lampjes bij de ramen en van die kaarsjes op batterijen neergezet. Allemaal raamstickers op de ramen en in de WC had C allemaal spinnen en ratten opgeplakt.

Onze trouwe “magere Hein”

Ons Spookje heeft ook deze avond niet gemist en alles hangend in de gaten gehouden. Hij vond alleen de spinnen een beetje eng die over hem heen liepen

Ons huisspook was ook van de partij

Ook nog wat bloederige dingen opgehangen en nog meer lampjes en een skelet in een kooitje.

Wat versiersels

De Halloween pumpkin gelukspoppetjes heb ik zelf gemaakt voor onze gasten als aandenken en bedankje voor de avond. Het was een gepriegel maar leuk om te maken.

Deze pompoen gelukspoppetjes heb ik zelf gemaakt

Ons meiske had de opdracht gekregen een bloederige 40 te maken en dat heeft ze heel goed gedaan. Ze is ook zo lekker creatief!

Dochterlief heeft deze gemaakt om op te hangen omdat ik 40 jaar ben geworden

Als opdrachten hadden we dit jaar dat ze thuis een 2 sentence horror story moesten schrijven. Een verhaaltje dat uit 2 zinnen bestaat en eigenlijk een begin midden en einde van het hele verhaal bevat.

Voor de volgende opdracht hadden we wat nummers gekozen, hier de songteksten bij gezocht en deze via google translate vertaald vanuit het Engels naar Nederlands en dan moesten hun raden welke nummer het was.

Toen hadden we mouthguard gedaan wat opdrachten uitvoeren met een mondklem in. En dit is geweldig om als toeschouwer naar te kijken…

In het begin van de avond kregen ze een enveloppe met een woord dit woord moesten ze random of in een gesprek zeggen en dan raden welke woord de ander had.

Het was een hele gezellige avond en ik ben ook lekker verwend. Ik heb een trui gehad, een kleurboek F*ck it kleurboek en een pennenset van Faber Castell en een hele mooie vergrootglas met licht zodat ik met priegelwerkjes wat beter alles kan zien ( ik word ook een jaartje ouder…). Voor vulpen van de pennenset kan je andere penpuntjes voor kopen en kan je eeen hele kalligrafie set van maken.

Al met al dus geslaagd.

Was een latertje ( of vroegertje) en helaas ons manneke werd ook even wakker dus een nachtje van 3,5 uur gehad maar dat mag de pret niet drukken en dan maar de zondag rustig aangedaan.

Kijk ook eens op mijn andere blogs:

Op mijn blog Angelzcrea plaats ik mijn creatieve uitspattingen en ben ik druk bezig om mijn hobbyspullen te organizen alleen loopt dit nog niet helemaal zoals ik zou willen… maar ik neem je wel met in mijn reis om het te organizen.

Op Angelzvsdekilootjes staan wat recepten en is het de bedoeling om op een gegeven moment mijn strijd tegen de kilootjes te bloggen.

Alles waar ik over schrijf in mijn blogs is niet non-sponsoring. Ik heb alles zelf aangeschaft of ik schrijf het erbij als ik het gekregen heb. Wat ik schrijf is mijn eigen bevindingen en mening.

Bedankt dat je op mijn blog was en ik hoop dat je mijn blog(s) wilt liken en volgen.

Tot de volgende blog

1 thoughts on “Bloody 40 Halloween Party

  1. Pingback: Lekker verwend – angelz freubel hoekje

Plaats een reactie